Jeszcze niedawno osoba siedząca przed komputerem była kojarzona tylko i wyłącznie z bycia „nerdem”. Aktualnie profesjonalnie gracze mają miano celebrytów – szczególnie widocznie jest to w Azji – a ich pensje nie rzadko przewyższają pieniądze zarobione przez gwiazdy sportu czy telewizji.

E – sport bo o nim mowa to zjawisko obok, którego nie można już przejść obojętnie. Społeczność gamerska ciągle się rozrasta a liczba obracających się dookoła niej pieniędzy rośnie z dnia na dzień. Przykładów na potwierdzenie moich słów nie trzeba szukać daleko. Pula nagród w organizowanych Mistrzostwach Świata w grę Dota 2 pod koniec 2014 roku wyniosła 11 milionów dolarów! Samą imprezą zainteresowała się zaś sama stacja ESPN, znana z transmitowania zawodów NHL czy NBA. To właśnie podjęcie się relacjonowania prawdopodobnie najważniejszego turnieju w historii e- sportu możemy symbolicznie uznać za wprowadzenie rozgrywek gamingowych „na salony”.

Każde jedne zawody profesjonalnych graczy możemy przyrównać do jednej, wielkiej reklamy. Drużyny nie posiadają swoich budżetów, są utrzymywane dzięki sponsorom oraz nagrodom turniejowym, dlatego też na swoich koszulkach posiadają loga wielu firm oraz muszą grać na dedykowanym sprzęcie. W Polsce w tym roku organizowane były mistrzostwo Intel Extreme Masters, jest to impreza współtworzona przez topowe, informatyczne marki: Intel, HyperX, Gigabyte, Roccat i HP.

http://www.purepc.pl/files/Image/news/2015/04/iem_2015_statystyki_1.jpg

Powyższa ikonografia pozwala zobrazować skalę przedsięwzięcia i jego szybki postęp.

 

Marcin Zakrzewski