Jarmark Bożonarodzeniowy w pełni o czym zresztą nasi dziennikarze już wspominali. Jednak warto przybliżyć parę kwestii. Jednym z wydarzeń towarzyszących jest Truck Xmass COCA COLA czyli przyjazd słynnych ciężarówek Coca-Coli. Przemierzyły już masę kilometrów a kolejne miasta wciąż czekają na ich wizytę. W Opolu pojawią się 18 grudnia. Co czeka nas podczas takiej zacnej wizyty?

         Oczywiście mnóstwo konkursów, gier, zabaw okraszonych świąteczną atmosferą. W fabryce upominków możemy sami wykonać prezent, a puszka reklamowanego napoju może, w magiczny sposób, przyozdobić się w dedykację dla wybranej przez was osoby. Święty Mikołaj zaproponuje nam przejażdżkę swoimi saniami! Niestety tylko wirtualnie… ale zawsze coś 🙂 . Nie możecie zapomnieć zrobić sobie zdjęcie przy kultowej ciężarówce (mamy okazję poczuć się jak w reklamie telewizyjnej ^^) oraz ze Świętym Mikołajem w Baśniowym pokoju .

http://tepodstepnereklamy.blox.pl/2014/11/Oznaki-swiat-w-mediach.html

A teraz coś dla fanów motoryzacji ale i ciekawskich:

Czy wiedziałeś/aś, że każda z legendarnych czerwonych ciężarówek ma blisko 18,5 metra długości, ponad 4 metry wysokości, pod maską kryje się minimum 450-konny silnik, a w środku 16-biegowa skrzynia biegów (8 biegów plus połówki) ?! ?! ?!

Gdyby tego było mało:

Na przygotowanie każdej ciężarówki użyto 160 metrów oświetlenia ledowego z ponad 6 tyś. punktów świetlnych oraz 145 m2 czerwonej folii !

           Myślę, że tak samo jak powstał bunt 2 lata temu, gdy wśród reklam bożonarodzeniowych zabrakło ciężarówek Coca-Coli, tak teraz powstałby bunt gdyby ciężarówki przestały odwiedzać miasta. Mamy swoje świąteczne rytuały. Tak jak każdy musi usłyszeć w grudniu piosenkę Wham – Last Christmas, każdy musi być choć raz na Jarmarku Bożonarodzeniowym, przynajmniej raz obejrzeć Kevina, tak każdy musi zobaczyć w reklamie ciężarówki jadące rozwieść światu Coca-Colę na święta. Od pewnego czasu mamy okazje spotkać je namacalnie, gdy z ekranów TV przenoszą się na nasze ulice – magia staje się rzeczywistością. Dlaczego konwój ciężarówek staje się kolejnym nieodłącznym elementem Bożego Narodzenia?

Jak komentuje medioznawca – Dr hab. Jacek Wasilewski *

„(…)Niezmienność marki – butelki oraz logo napoju, to duży atut. Dla konsumentów jest gwarantem jakości produktu, a jednocześnie wydaje się trwała jak tradycja. W tym roku butelka Coca-Cola obchodzi swoje stulecie – można się zastanawiać, czy za następne sto lat zastąpi dzbanek kompotu z suszu na wigilijnym stole. (…)”

„(…)Wielką siłą nowej tradycji – stworzonej poprzez reklamę Coca-Cola – jest fakt, że ciężarówki są prawdziwe. Buduje to wiarygodność przesłania o przekazywaniu radości. Jeśli świąteczna bajka staje się rzeczywistością, to możemy wziąć butelkę z magicznej krainy radości i dzielić się nią z innymi. Ta inspiracja, motywująca ludzi do myślenia o bliskich, jest klasyką doświadczania marki i nowoczesnego marketingu. Nie chodzi bowiem tylko o wizualną obecność, ale o prawdziwe emocje (…)”

Czekajcie więc na Truck Xmass COCA COLA i sami przekonajcie się czy faktycznie niosą magiczną, świąteczną atmosferę

piątek, 18. grudnia
Rynek Opole, 11:00 – 20:00
Agata Fiszer

mapa cieżarówek

Ciężarówki będą w 55 Polskich miastach, czy w Twoim też?

 

* Dr hab. Jacek Wasilewski, kulturoznawca, medioznawca. Zajmuje się badaniami przekazów kulturowych, symboli popkultury i storytellingiem. Jego badania dotyczą zmian kulturowych i świata przedstawionego przez media. Autor książki „Opowieści o Polsce. Retoryka narracji”, tłumacz i autor polskiego rozdziału w książce „Storytelling. Narracje w reklamie i biznesie”. Szef specjalności Dokumentalistyka w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.