Gigant odzieżowy H&M już wkrótce zaskoczy swoich klientów unikatową kolekcją na sezon jesień/zima 2012. Jej premiera nastąpi 15 listopada w 250 sklepach na całym świecie.

Szwedzka firma odzieżowa H&M stara się zaskakiwać klientów współpracą z największymi domami mody na świecie, takimi jak Versace, Lanvin, czy Marni. Angażuje również wybitnych projektantów m.in. Sonię Rykiel, Stellę McCartney, Annę Dello Russo lub inne znane osobistości (ostatnio na wieszakach pojawiły się efekty współpracy z piosenkarką Laną del Rey) w tworzenie unikatowych kolekcji ubrań i dodatków. Jednak po plejadzie znanych marek szwedzki gigant zdecydował się na kolaborację  z niezakorzenionym w mediach Maison Martin Margiela.

Maison Martin Margiela to jeden z nielicznych domów mody, który konsekwentnie uprawia swój firmowy indywidualizm. Głównym celem marki jest pobudzanie kreatywności, dlatego  wszelkie ramy i granice nie istnieją. MMM nieustannie kwestionuje ogólnie przyjęte normy mody: odkrywa objętości, modyfikuje kształty, zmienia pierwotne zastosowanie i ruch ubrań oraz przede wszystkim zmienia klasyczne pojmowanie mody. Mimo wszystko jego kolekcje wyróżniają się oszczędnością w formie. Kwintesencję minimalizmu i anonimowej polityki marki stanowią metki na ubraniach- każda z nich jest białym prostokątem z zakreśloną liczbą od 0 do 23 oznaczającą linię, z której pochodzi dana części garderoby. Ten tajemniczy i charakterystyczny ciąg 23 liczb można zobaczyć na plakatach promujących kolekcję Maison Martin Margiela dla H&M.

Zdjęcia promujące kolaborację Maison Martin Margiela dla H&M na stonie Elle Polska:
http://www.elle.pl/moda/artykul/maison-martin-margiela-dla-h-m-kampania-i-sesja-z-elle

Filmy przedstawiające,jak zaprojektowano sweter damski i płaszcz męski z kolekcji MMM:
http://www.youtube.com/watch?v=Gdx0yt2UWP4

Joanna Jakóbowska