„Nowe formy marketingu w biznesie” to temat pierwszego spotkania, które odbyło się wczoraj  (25 stycznia), w ramach klubu ASBiRO w Opolu. Przypomnijmy – Alternatywna Szkoła Biznesu i Rozwoju Osobistego jest inicjatywą stworzoną przez przedsiębiorców dla przedsiębiorców.

ASBiRO przede wszystkim skupia praktyków – osoby, które prowadzą swoje działalności i projekty od lat – a nie teoretyków. Nie chodzi też o podawanie gotowych rozwiązań i uczenia schematu robienia biznesu, bo biznes to nie schemat – mówi Michał Kosel, koordynator klubu w Opolu.

Na spotkaniu można było wysłuchać dwóch prelegentów. Pierwszy – Paweł Ziorko – mówił o „Filozofii marketingu 3.0”. Jego zdaniem nie tylko powinniśmy się uczyć na błędach, ale bardzo ważna jest teoria. Przedsiębiorca opisał na czym polega specyfika marketingu 1.0, 2.0, 3.0. Podkreślił, że trzeba dbać o klienta i o komunikację z nim. Ostatnią część swojej prelekcji poświecił cybernetyce. Zaznaczył, że wiedza o sprzężeniach zwrotnych (negatywnych, pozytywnych, zerowych) jest bezcenna.

Drugim prelegentem był Bartosz Baczyński, który opowiadał o dinozaurach i wilkach biznesu. Przedsiębiorca na początku przyznał, że interesuje się psychologią i to pomaga mu w biznesie, w kontaktach z ludźmi. Opowiedział na czym polega unikalność firmy Apple. Podzielił również marketing na trzy części: markę osobistą, biznes tradycyjny i biznes internetowy. Wskazał na zalety i wady każdej z nich, a także podpowiedział co zrobić, żeby udało nam się w nich zaistnieć i odnieść sukces. Jak sam powiedział, marketing jest dla niego uszczęśliwianiem ludzi.

Spotkanie, które odbyło się w pubie „Krakowska 51”, przyciągnęło ponad trzydziestu słuchaczy. Całkowity zysk ze spotkania, został przeznaczony na Fundację Zarabiaj Na Pasji.

Kolejne spotkanie klubu ASBiRO już za miesiąc. Do zobaczenia!

Asia Gerlich