Skuteczne działania w mediach społecznościowych wymagają korzystania z różnych narzędzi i aplikacji. W tym artykule przedstawię Ci te najbardziej pomocne przy tworzeniu trafnych postów – interesujących twoją grupę odbiorców, usuwaniu tła ze zdjęcia za pomocą jednego kliknięcia czy wyszukiwania wątków o Tobie w Internecie i inne, z których warto korzystać.

1. answerthepublic.com

W momentach, gdy brak Ci pomysłu na tematy postów, reelsów, stories czy innych form komunikacji z odbiorcą, z pomocą przychodzi strona AnswerThePublic – sprawdzisz tam, jakie frazy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę osoby związane z Twoją branżą. Dowiesz się także jakie tematy publikować w swoich social mediach i czego poszukują Twoi odbiorcy. Trafne tworzenie treści z tym narzędziem staje się prostsze. Jeśli szukasz fraz popularnych w Polsce, pamiętaj o zmianie języka i kraju. Codziennie możesz bezpłatnie sprawdzić dwie frazy.

2. pixabay.com

Potrzebujesz konkretnego zdjęcia na już? Z pewnością znajdziesz je w największym na świecie banku zdjęć – Pixabay. Możesz wybierać spośród ponad 2,6 mln zdjęć dostępnych w bazie bezpłatnie. Znajdziesz tam również grafiki wektorowe, ilustracje, wideo i muzykę, a więc wszystko, czego potrzebujesz do uatrakcyjnienia publikowanego wpisu!

3. remove.bg

Tworzenie estetycznych infografik czy wystawianie produktów na Allegro wymaga usunięcia tła ze zdjęcia. Na rynku dostępne są programy, w których można to zrobić ręcznie, jednak zajmuje to bardzo dużo czasu, ze względu na konieczność naprzemiennego przybliżania i oddalania obrazu oraz zmiany rozmiaru pędzla do usuwania tła. Lepiej skorzystać z Remove – narzędzie to jest w pełni automatyczne, wystarczy wybrać zdjęcie i wgrać je, a po kilku sekundach otrzymamy wycięty element.

4. toakboard.com

Tworzysz tiktoki i chcesz rozwinąć swoje konto? Zamiast używać lubianych przez Ciebie mało znanych utworów, twórz filmiki, korzystając z najczęściej odtwarzanej muzyki. Użytkownicy zazwyczaj przeglądają filmiki z tym samym, popularnym podkładem muzycznym, dzięki czemu masz szansę dotrzeć do większej liczby odbiorców. Im więcej widzów trafi na Twoje wideo i zostawi pod nim serduszko, tym większej ilości osób algorytm będzie dalej je wyświetlał. Koniecznie sprawdź, jaka muzyka jest obecnie najczęściej odtwarzana i wykazuje wzrostowy trend.

5. snaptik.app

Nagrywanie nawet krótkich wideo jest czasochłonne. Warto zatem wykorzystać jedno nagranie w różnych aplikacjach. Może się jednak okazać, że Twoje nagranie zawiera znak wodny innej aplikacji. Korzystając ze SnapTik, możesz za darmo usunąć np. znak wodny TikToka i udostępnić to samo wideo jako reels na Instagramie czy shorts na YouTube.

6. planoly.com

Planowanie postów na następnych kilka dni/tygodni pozwoli Ci zaoszczędzić Twój czas! Możesz wybrać datę, godzinę i platformę, a post sam się opublikuje. Przygotowywanie grafik i treści wymaga sporo czasu, warto zaoszczędzić go choć na publikacji.

7. brand24.pl

Jeśli chcesz wiedzieć, co inni piszą o Twojej marce w Internecie i w mediach społecznościowych, możesz to sprawdzić wykorzystując Brand24. To także narzędzie, dzięki któremu możesz pozytywnie zaskoczyć odbiorców i pojawić się pod wpisem na swój temat, ale też zaradzić potencjalnym kryzysowym sytuacjom i natychmiastowo odpowiadać na negatywne wzmianki. Wiedząc, co ludzie piszą o Tobie i Twojej marce, będziesz mógł udoskonalić swoją ofertę i ulepszyć komunikację z potencjalnymi i obecnymi klientami.

Autorka: Marta Lawera