Efekty współpracy Rihanny z brytyjską marką River Island zostały zaprezentowane 16 lutego podczas London Fashion Week. Czy gwiazda estrady podołała projektowaniu ubrań? W końcu projektować każdy może. Jeden trochę lepiej, drugi trochę gorzej.

River Island jest pierwszą marką odzieżową ,dla której Rihanna stworzyła  autorskie projekty. Gwiazda znana jest ze swojego unikatowego stylu, który posiada wielu naśladowców. Zadeklarowaną fanką ubioru w stylu Rihanny jest m.in. Julia Kuczyńska prowadząca bloga „MAFFASHION”. Trudno zaprzeczyć, że piosenkarka posiada wyjątkowe wyczucie stylu. Nie każdy potrafiłby łączyć elementy mody miejskiej z eleganckimi wyglądając przy tym zachwycająco.

Projekty piosenkarki nawiązują do  lat 90-tych.W kolekcji pojawiają się kuse topy odsłaniające brzuch, eleganckie sukienki na cienkich ramiączkach sięgające  do ziemi, kombinezony, sportowe bluzy oraz dżinsowe ogrodniczki. Każdy element ubioru  wpisuje się w estetyczne upodobania piosenkarki. Debiut Rihanny jako projektantki wymagał wsparcia profesjonalisty. Projektant Adam Selman odpowiedzialny za kostiumy wykorzystane w  trasie koncertowej Barbadoski, pomagał jej również przy kolekcji dla brytyjskiej marki odzieżowej. Selman przyznał, że Rihanna, w przeciwieństwie do innych sławnych osób,z którymi współpracował, była bardzo zaangażowana w cały proces twórczy.

Zdjęcia do kampanii zostały wykonane przez Mario Sorrenti, który w swoim port folio ma m.in. sesje dla Harper’s Bazaar i Vogue’a. Cztery modelki spowite zimnym granatowo-fioletowym świetle pozują na tle samochodów niczym legendarne supermodelki ostatniej dekady XX w. Kolekcja Rihanny dla River Island trafi do wybranych sklepów oraz sprzedaży online 5 marca.

Joanna Jakóbowska